Amb el mar de pantalla

sábado, 25 de junio de 2011

Deures d'estiu

Hi ha poques coses- de les comunes, de les que no requereixen d'una especial i feliç conjunció astral - tan associades al benestar - gairebé li podria dir felicitat - com les llargues lectures d'estiu a la vora del mar.
Cadireta de platja, ulleres de sol, un bon barret i sucadetes freqüents a l'aigua templada, mentre la lectura m'absorbeix  i em transporta allà, i aleshores, on la història transcorre. Segurament aquesta afició - potser ja fregant al vici - és la causant que no m'agradi gaire viatjar - us faríeu creus de tots els llocs i les èpoques que he visitat des del meu enclau estiuenc - i que cap platja em resulti més gratificant que la meva, que de tan coneguda ja no em cal observar-la. Tanmateix, sense mirar-me-la gaire, sense necessitat de parar-li una atenció que s'endu el llibre, la noto, la sento i, de vegades, en aixecar la vista encara és capaç de colpir-me amb una bellesa que sempre reconec.
Enguany, he començat la temporada i tinc una bona llista de novel·les que esperen pacientment el seu torn de platja: Inés y la alegria, de l'Almudena Grandes, Quan cau la nit, del Michael Cunningham, de qui guardo el bon record de Les hores i Una casa en el fin del mundo, Asuntos de familia, del Rohinton Mistry, autor de la memorable El perfecto equilibrio, Memorias de una viuda, de la Joyce Carol Oates, que ve molt especialment recomanada pel meu germà Carlos, Némesis del Philip Roth, El sueño del celta, del flamant nou premi Nobel i un parell de clàssics: Història de dues ciutats, del Charles Dickens i Els Miserables, de Víctor Hugo. Això per anar fent boca, perquè en tinc unes quantes més en els prestatges, a més de les que ben segur cauran, si no és que encerto de desactivar la neurona de la incontinència literària, cosa que, francament, ja no espero en aquestes alçades de la pel.lícula.
De totes elles vull deixar una petita ressenya, o un comentari, en aquest blog. I avui començo per la que ahir vaig acabar, precisament, allà a la cadireta, a la meva Platja del Far. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario